Friday, July 22, 2011

PRU 13 BN @ PR @ ... YANG MENANG

Hari menjelang PRU 13 semakin dekat. Semua pihak samada kerajaan atau pembangkang telah membuat persiapan untuk meraih undi daripada rakyat.Semakin banyak program yang telah diatur.Malah ramai juga yang telah melabur kepada pihak-pihak yang dirasakan mungkin memenangi PRU 13 ini nanti.

Perang psikologi juga mula tercetus.Pelbagai isu mula diputar belitkan.Entah apakah kali ini BN masih menerajui kerajaan ataukah PR. Segala-galanya mungkin terjadi.

Namun kekuasaan pencipta alam semesta iaitu Allah swt, tidak seorang pun mengetahui.Apakah BN mendapat mijoriti yang besar atau PR memenang PRU kali ini.Segala-galanya dalam ketentuan Illahi.
Tapi yang pasti Allah swt menjanjikan kepada orang beriman bahawa Dia akan memberikan seorang pemerintah yang adil, itu pun jika masyarakat keseluruhannya beriman dan bertakwa kepadaNya.

Oleh sebab itu, marilah kita semua umat islam dan seluruh manusia beriman dengan Allah Swt dengan sebenar-benar keimanan. Janji Allah swt pasti. Manakala janji makhluk belum pasti.Masih belum terlambat kepada kita untuk mewujudkan sebuah masyarakat yang beriman dan bertakwa.Hanya dengan menekan nafsu kita maka bermulalah  perjuangan kearah umat yang diredai AllaH SWT.

Selamat berusaha.

No comments:

Post a Comment