Saturday, July 9, 2011

PAS SANDAKAN MENYUMBANG KEMAJUAN SYIAR ISLAM

Kewujudan parti PAS di negeri ini menjadi penyimbang kepada kerajaan memerintah kini.
Walaupun rakyat Sandakan belum memberikan sokongan yang padu kepada parti PAS sepertimana parti  BN/UMNO, namun PAS juga boleh menyumbangkan kemajuan syiar islam di Sandakan.

PAS adalah parti yang memperjuangkan islam sama seperti UMNO.Harapan rakyat Sandakan ialah
mampukan PAS memberikan sumbangan kepada pembangunan diSandakan walaupun tidak memerintah negeri ini.Kemanakah tokoh-tokoh politik PAS di negara ini dan di Sabah khususnya.Bilakah anda akan turun ke padang bertemu rakyat dan melaksanakan pelbagai program di sabah.

Jika PAS tidak membuat program yang boleh menegakkan syiar islam di Sabah anda juga akan ditanya diakhirat. Oleh itu, Saya menyeru  agar PAS Sandakan bertindak secara amali bergerak menemui umat dan mengajak mereka untuk mengamalkan agama islam secara sempurna.Ayuh rakan-rakan PAS lupakan seketika tentang politik tapi tumpukan kepada menegakkan syiar islam.

Buatlah pelbagai aktiviti kemasyarakatan yang berunsurkan agama islam seperti kursus memakmurkan masjid, Ziarah dakwah ke kawasan pedalaman dan berusaha membangunkan madrasah untuk anak-anak kita.Jangan jadikan perbezaan fahaman politik PAS dengan pihak kerajaan  menjadi sebab atau membantutkan usaha agama.

Idea-idea yang bernas ahli-ahli PAS mampu mengubah suasana di negara ini khususnya di Sandakan.Marilah kita bersatu menghidupkan suasana islam yang sebenar seperti di zaman rasulullah bersama sahabat R.ahu.

No comments:

Post a Comment