Monday, October 18, 2010

TERIMA KASIH NAJIB:PERTIMBANGKAN NASIB SURI RUMAH

 Bajet kali ini memberikan pelbagai komen daripada semua pihak.Ada yang menyokong dan ada juga yang memprotes.Sebagai rakyat biasa, saya ingin mengucapkan terima kasih kepada PM DS Najib kerana membuat bajet yang terbaik untuk negara.
Walaupun bajet kali ini mengalami defisit namun diharapkan agar ekonomi negara terus berkembang.Selain itu, saya suka mencadangkan agar PM memberikan pertimbangan yang sewajarnya terhadap nasib golongan suri rumah yang bertungkus lumus membantu menjana ekonomi negara secara tidak langsung.
Golongan ini amat ramai.Adalah amat bijak jika PM memberikan sedikit bajet kepada golongan ini bagi mengiktiraf jasa mereka.Jika PM melaksanakan bajet untuk suri rumah tuanlah menteri kewangan yang pertama didunia berbuat demikian.Belum ada dalam rekod dunia dan Malaysia.
Apalah salahnya jika suri rumah diberikan bantuan khas setiap bulan dengan RM200 bagi meringankan beban yang ditanggung oleh suami yang bekerja sendirian.Kesian kaum ibu ini,mereka seolah-olah dipingirkan oleh kerajaan sedangkan mereka inilah yang banyak mengundi kerajaan UMNO dan komponen BN yang lain sehingga berjaya membentuk kerajaan.Jika tiada kaum ibu yang sudi bersusah payah menjadi suri rumah sudah pasti kaum lelaki sukar untuk bekerja dengan baik.
Sekurang-kurangnya dengan sumbangan kerajaan ini dapatlah suri rumah meringankan beban suami.Malaysia kaya dan UMNO juga kaya.Mungkin inilah transformasi yang akan mengukuhkan lagi sokongan rakyat terhadap kepimpinan UMNO.
Hidup UMNO/BN/MALAYSIA/NAJIB.........BANTUAN KHAS UNTUK SURI RUMAH MALAYSIA 2010.......RM200 SEORANG LEBIH MURAH DARIPADA MINYAK WANGI,SELUAR DALAM,BAJU TIDUR DAN MAKE-UP PARA MAK DATIN.

KAMI SOKONG BAJET INI DENGAN TAMBAHAN BANTUAN KHAS SURI RUMAH.

4 comments:

  1. BETUL2 WUJUDKER BANTUAN KHAS UNTUK SURIRUMAH?MCM MANA NAK DAPATKAN BANTUAN NIH

    ReplyDelete
  2. saya sokong sangat!! camne nak dpt bantuan ni...tlg kami..bantu kami...

    ReplyDelete
  3. yew la..mcm mna nk dpt

    ReplyDelete