Tuesday, October 19, 2010

PROJEK UMNO HANYA PECAH TANAH:JANJI POLITIK ATAU TIADA BAJET

Setiap kali Ketua Menteri Sabah melawat Pulau Nunuyan salah sebuah kampung di DUN SIBUGA pasti ada gimik pecah tanah untuk sesuatu projek.Saya difahamkan projek yang telah hampir 2 tahun tidak dilaksanakan iaitu masjid kampung.Selain itu, belum pun masijd dibangunkan( sebatang tiang pun belum berdiri), tiba-tiba KM meluluskan lagi projek dewan serbaguna kampung.

Seorang penduduk kampung berkata," balik-balik pecah tanah, bila buatnya".Kenapa ini terjadi sedangkan pengurusan penyediaan tapak tanah projek sudah disediakan.Apakah ini sekadar janji politik untuk menyedapkan ucapan atau kerajaan memang tiada bajet?

Pulau ini merupakan simpanan tetap undi UMNO yang setiap kali Pilihan raya pasti menyumbang mijoriti yang besar.Kawan saya berkata," jika kawasan sendiri tidak dipeduli, bagaimanalah nasib kawasan yang memang pembangkang mijoriti."Aduhai kesian YB Sibuga.Siapa dalang yang berani membuat onar melambatkan projek ini?

Apabila melintasi tempat pecah tanah yang terpampang projek bangunan dewan serbaguna itu, kawan saya ketawa.Saya bertanya kenapa tuan ketawa?katanya" inilah,balik-balik pecah tanah, sampai kiamat baru buat".

No comments:

Post a Comment