Monday, October 18, 2010

NASIB SABAH:MUSA AMAN DAN PARTI BARU

Nama DS Musa Aman memang tidak asing lagi terutamanya dikawasan DUN SIBUGA Sandakan.
Keprihatinan beliau dalam menangani masalah rakyat tidak dapat dinafikan.Beliau merupakan seorang pemimpin yang berjiwa rakyat dan mempunyai misi dan visi yang tinggi untuk melihat rakyat dan negeri Sabah yang tercinta ini aman, makmur dan sejahtera.
Namun parti yang diharapkan dapat membawa perubahan kepada negeri ini iaitu UMNO amat menyedihkan.Perjuangannya tidak lagi seperti diawal-awal penubuhannya.Kebanyakkan pemimpinnya kini hanya mementingkan perut sendiri dan mengabaikan rakyat khususnya orang melayu dan islam.
Saya merasa amat terkilan dengan keadaan parti yang saya banga-bangakan semenjak kecil sebagai parti yang membela nasib rakyat namun ianya telah berubah.
Sebagai langkah yang bijak, Sabah perlu ditadbir oleh penduduk negeri ini sendiri.Oleh itu, amatlah perlu YB DS Musa Aman menimbangkan cadangan  menubuhkan sebuah parti baru bagi mengantikan UMNO.Masih belum terlambat untuk YB mencari penyelesaian dan membawa Sabah keluar daripada kerakusan pemimpin UMNO itu.
Jika YB DSMA masih setia dan mengharapkan UMNO mampu membela nasib rakyat Sabah, saya amat berharap agar YB DSMA dapat membawa perubahan dalam UMNO.Jika tidak lebih baik tubuhkan parti baru.
Saya yakin rakyat Sabah masih setiap kepada YB DSMA sebagai pemimpin negeri ini.YB DSMA merupakan pemimpin yang berkaliber dan berkarisma serta mempunyai semangat juang yang tinggi.Saya amat yakin dengan YB DSMA.Jika PBS,BERJAYA,USNO merupakan parti anak Sabah sendiri mampu memerintah Sabah dengan acuan sendiri, apakah mustahil YB DSMA tidak boleh?
Sebagai penyokong kuat YB DSMA yang sentiasa mendoakan kejayaan tuan dan negeri ini saya suka mencadangkan agar jika terbuka hati YB DSMA untuk membuat parti baru, gunakanlah PAWANA sebagai landasan untuk menerajui pentadbiran Sabah.
Parti Permuafakatan Anak Watan Nasional(PAWANA).

tulisan ini adalah pandangan peribadi pengasas PAWANA.

No comments:

Post a Comment