Wednesday, October 13, 2010

TANAH UNTUK DIBANGUNKAN PROJEK RUMAH BURUNG WALIT

Sabah sejak dahulu lagi terkenal dengan perusahaan sarang burung layang-layang.Kawasan seperti Gua Gomantong dan Gua Madai Sabah telah menhasilkan jutaan kilogram sarang burung dan telah dieksport ke seluruh dunia.Selain itu, terdapat sebilang besar manusia yang berjaya bergelar jutawan melalui perusahaan ini.Persoalannya kini ialah mampukah kita memiliki gua-gua yang mempunyai sarang burung yang bernilai jutaan ringgit ini?Tetapi segala persoalan itu kini terjawab dengan adanya segelintir manusia yang berani berkongsi pengalaman menjadi jutawan segera melalui perusahaan sarang burung walit rumah.?Tahniah kepada individu yang banyak berjasa itu semoga kalian mendapat rahmat daripada Pencipta alam ini( Allah Swt).Persoalan baru pula timbul.Ada modal( RM$),tyeknologi, ilmu namun bagaimana dengan tanah?

kepada yang berminat untuk mencuba menjadi jutawan segera.Anda dialu-alukan untuk membangunkan projek Rumah Burung Walit(RBW) ditanah milik saya.Kawasan terhad iaitu 1 ekar.Potensi sudah terbukti.
untuk keterangan lanjut berikut ialah ciri-ciri kawasan tanah saya:
1. tanah terletak diantara jalan utama beaufort menumbuk sabah.
2.jauh dari kawasan perumahan.
3. terdapat sungai (sg. siantan dan sg. pendiki)
4. berhampiran kawasan ladang sawit
5. kemudahan elektrik dan air ada.
6. Belum ada RBW (tetapi ada burung yang telah menghuni rumah jiran dan menghasilkan setengah kilo sarang /rm2500.)
7. mempunyai koloni sekitar 400-500 ekor(melalui test call suara walit sarikei).
8. untuk lebih lanjut sila hubungi en.ESA BIN HJ.ABDULLAH di alamat kg. kota klias, Beaufort, Sabah no.hp 0198303252.

9.

No comments:

Post a Comment