Friday, July 8, 2011

KEMPEN BERSIH SANDAKAN

Tindakan MPS dalam perkhidmatan pembersihan khususnya di Taman Alam indah amat memuaskan.
Lori mengangkut sampah kelihatan memulakan operasi  pada waktu pagi sekitar jam 6 pagi telah berjaya membersihkan kawasan persekitaran Taman ini.

Seorang penduduk Taman yang ditemu bual oleh wakil berita PAWANA amat berterima kasih kepada pihak MPS.Beliau juga berharap agar perkhidmatan  ini berterusan dan berkualiti.

Kebersihan amat dituntut dalam islam dan agama yang lain.Bukan setakat kebersihan luaran, malah kebersihan rohani adalah amat ditekankan.Kebersihan diri daripada kufur dan syirik wajib diusahakan oleh semua manusia khususnya umat islam.Allah swt berfirman yang bermaksud "Allah swt bersama-sama orang yang membersihkan dirinya".Justeru,marilah kita berkempen menyeru manusia berusaha mengislahkan diri dengan ketakwaan kepada Allah swt. serta mengamalkan islam dengan sempurna.

Sifat sukakan kebersihan perlu dipupuk sedari bayi, agar ia menjadi sebati dengan jiwa naluri kita sebagai manusia.Masyarakat Sandakan hendaklah menjadikan mulai saat ini kebersihan adalah sebagai cara hidup kita.Sandakan Bersih.

Esok hari cuti bagi  penjawat awam, oleh itu marilah kita bersama-sama bangun awal dan bergerak untuk membersihkan apa yang patut.BERSIHKAN DIRI, RUMAH, KAMPUNG/TAMAN dan sebagainya daripada kekotoran

No comments:

Post a Comment