Monday, August 2, 2010

JANGAN ABAIKAN ANAK WATAN KERANA PEMBANGUNAN

Projek melebarkan jalan raya dijalan Batu sapi menimbulkan kemarahan anak watan dikawasan tersebut.Ini sebabkan pihak pemaju yang tidak bertanggungjawab dengan sewenang-wenangnya bertindak tanpa bermesyuarat dengan anak watan disini.

Anak watan negeri ini tidak sekali-kali menolak pembangunan apatah lagi menghalangnya.Namun jika pembangunan yang dirancang tersebut mengabaikan hak anak watan, anak watan akan bertindak sebagai cara untuk mempertahankan hak mereka.

Penduduk yang terlibat khususnya penduduk dikaramunting MPS. istemewa dan lain-lain kini dalam keadaan panik kerana pihak yang tidak bertanggungjawab telah mengeluarkan notis untuk merobohkan rumah mereka.Wahai pihak-pihak yang terlibat, jika anda inginkan keuntungan melalui projek tersebut fikirkanlah sedalam-dalamnya.bayangkan jika kita berada ditempat mereka.Bagaimanalah keadaan anak-anak mereka yang masih bersekolah?Anak-anak yang sedang membesar?Orang tua yang uzur?Pekerjaan yang hanya dapat menampung kehidupan seharian.

Kepada pihak kerajaan negeri Sabah, bangunlah bertindak.Buatlah sesuatu sebelum kebencian anak watan menghukum kalian nanti.Usahakanlah tanah sebagai tapak rumah yang baru,pampasan yang sesuai dan bantuan-bantuan yang perlu jika hendak juga meneruskan projek tersebut.jangan kerana tamakkan wang ringgit kita sanggup 'membunuh' anak watan kita sendiri.

Saya menyeru kepada Ketua Menteri Sabah agar turun padang dan lihat serta dengar sendiri keluhan anak watan kita disana. Jika betul seperti yang didakwa penduduk tersebut,ambillah tindakan yang sewajarnya untuk menghukum pegkhianat anak watan kita.Hidup Datuk Seri Musa Aman engkaulah pejuang anak watan sabah.

1 comment:

  1. Saya telah berpikir bahwa semua perusahaan pinjaman online curang sampai saya bertemu dengan perusahaan pinjaman Suzan yang meminjamkan uang tanpa membayar lebih dulu.

    Nama saya Amisha, saya ingin menggunakan media ini untuk memperingatkan orang-orang yang mencari pinjaman internet di Asia dan di seluruh dunia untuk berhati-hati, karena mereka menipu dan meminjamkan pinjaman palsu di internet.

    Saya ingin membagikan kesaksian saya tentang bagaimana seorang teman membawa saya ke pemberi pinjaman asli, setelah itu saya scammed oleh beberapa kreditor di internet. Saya hampir kehilangan harapan sampai saya bertemu kreditur terpercaya ini bernama perusahaan Suzan investment. Perusahaan suzan meminjamkan pinjaman tanpa jaminan sebesar 600 juta rupiah (Rp600.000.000) dalam waktu kurang dari 48 jam tanpa tekanan.

    Saya sangat terkejut dan senang menerima pinjaman saya. Saya berjanji bahwa saya akan berbagi kabar baik sehingga orang bisa mendapatkan pinjaman mudah tanpa stres. Jadi jika Anda memerlukan pinjaman, hubungi mereka melalui email: (Suzaninvestment@gmail.com) Anda tidak akan kecewa mendapatkan pinjaman jika memenuhi persyaratan.

    Anda juga bisa menghubungi saya: (Ammisha1213@gmail.com) jika Anda memerlukan bantuan atau informasi lebih lanjut

    ReplyDelete