Friday, September 23, 2011

SOKONG INDIVIDU ATAU PARTI

PRU 13 semakin terasa kehangatannya.Kedai kopi mula riuh dengan topik perbualan tentang PRU13.YB2 yang sering menghilangkan diri juga telah mula muncul umpama cendawan tumbuh selepas hujan.Pelbagai program dibuat.Segala macam bantuan dihulur.

Pengumuman demi pengumuman dibuat oleh pihak kerajaan.Berita baik kononnya.Ada yang suka, ada yang mula mengata..Macam2 ada.Blogger pro kerajaan dan pro pembangkang mula berlawan hujah.Entah apa nak jadi..Parti itu kata kami baik, parti tu jahat..Tuduh menuduh perkara biasa...Kejap lagi macam-macam surat layang melayang...Hati-hati kepada orang yang nak jadi calon.Kalau rasa diri tu ada keaiban yang lampau..Kejap lagi adalah tu cerita panas.

Ada orang tanya aku, mula-mula kompius juga nak jawap soalan budak tu.Budak tu tanya buat apa kita mengundi?aku kata kat dia untuk membentuk kerajaan bagi mentadbir negaralah.Habis tu, budak tu tanay lagi kenapa perlu ada pelbagai parti bertanding dalam pilihanraya?Bukankah semua boleh jadi calon yang penting rakyat Malaysia dan cukup syarat?Soalan ini aku tak dapat jawap.Sapa2 yang tahu tolong jawap.

Bagi aku untuk membentuk kerajaan aku pilih individu.Bukan parti. Mana ada parti yang nak menjahanamkan ahlinya.Tak tahulah kalau ada.tapi yang selalu jadi masalah ialah individu tu sendiri.
Macam parti UMNO,PAS,PKR,DAP, SAPP,UBF dan sebaginya. Semuanya mahukan keadilan dan kebaikan untuk rakyat. Tapi yang buat rosak sesuatu parti ialah para ahlinya.Parti tak bersalah tapi bersalah ialah pengendali parti tu.

Kesimpulannya korang sokong dan pilih individu yang korang suka...

No comments:

Post a Comment