Friday, September 16, 2011

MUSA AMAN BERUBAH???PAWANA

PAWANA sekali lagi merayu kepada DSMA agar keluar daripada UMNO dan menubuhkan parti baru.Jika ini tidak dilakukan PAWANA khuatir DSMA akan terkubur  bersama UMNO buat selama-lamanya.Walaupun kepimpinan DSMA semakin kelihatan menyerlah, namun sebilangan rakyat yang berada di kawasan bandar amat muak dengan barisan kepimpinan beliau yang terlalu mementingkan periuk nasi sendiri.

Rasa tidak puas hati rakyat Sabah mula kelihatan dan tempiasnya terkena kepada DSMA.Rakyat Sabah masih mahukan DSMA mentadbir negeri ini tapi buka melalui kerajaan UMNO.Jika kita teliti suara golongan muda yang merupakan golongan yang paling berpengaruh dalam menentukan halatuju sesebuah badan politik, mereka menginginkan perubahan.

Perubahan  pentadbiran kerajaan yang lebih adil iaitu memastikan semua golongan rakyat diberi perhatian.Peluang pekerjaan yang tidak mencukupi juga perlu diubah dengan mengujudkan pelbagai bidang perindustrian yang memberi peluang pekerjaan kepada golongan muda.Jika saranan ini tidak diambil peduli oleh DSMA, pasti dan pasti mijoriti kemenangan UMNO/BN dalam PRU 13 ini akan berkurang atau kalah teruk.

DSMA sudah cukup kaya dan mempunyai pengaruh yang kuat samada di dalam negeri atau di luar negeri. Ini membuktikan DSMA layak untuk mentadbir negeri Sabah sendiri dengan parti dari Sabah sendiri.Apalah gunanya kemampuan yang ada jika kita masih bernaung dengan parti daripada Malaya.Kita sudah merdeka tapi minda kita masih dijajah.

Apakah kita tidak yakin dengan kebolehan yang diberikan oleh Allah swt.Kita mampu seiring dengan orang lain malah lebih maju pun boleh.Jika keputusan PRU 12 yang lepas memihak kepada UMNO/BN disebabkan undi rakyat Sabah.Ini menunjukkan bahawa kita mampu untuk mentadbir negeri sendiri tanpa bantuan orang lain.

Wahai DSMA berilah peluang kepada rakyat Sabah mu ini agar mereka pun boleh menunjukkan bakat kepimpinan mereka untuk menarajui negeri Sabah yang tercinta ini.

Sebelum terlambat, DSMA perlu mewujudkan parti baru yang boleh mewakili rakyat Sabah.Masa masih ada, cubalah fikirkan..

Jika pemimpin terdahulu memerintah melalui parti sendiri seprti
USNO oleh Tun Mustafa
BERJAYA oleh Haris
PBS oleh Pairin
tapi DS Musa Aman parti UMNO made in Malaya.
Apakah mungkin DSMA akan bangkit pada PRU 13 ini dengan parti baru??????kita tunggu dan lihat..Tu pun kalau DSMA ada maruah seperti pemimpin yang lalu.
PAWANA oleh DS Musa Aman. Jika ini keputusannya aku tabiklah.. memang engkau anak lelaki,anak jati Sabah..

No comments:

Post a Comment