Thursday, September 15, 2011

DS MUSA AMAN CALON DUN LUMADAN

Suara berani berubah rakyat Sabah kian berkumandang di setiap ceruk negeri ini.Ramai yang inginkan perubahan pentadbiran negeri Sabah agar diperbaiki.

Menurut maklumat yang diterima Ketua Menteri Sabah DS MUSA AMAN(DSMA) akan meninggalkan DUN SIBUGA dan bertanding di DUN LUMADAN.Jika ini benar PAWANA amat bersetuju kerana dengan kehadiran DSMA di kawasan Beaufort  umpama hujan yang turun di padang gurun.

Sesuai dengan asal-usul DSMA yang berasal daripada BEAUFORT agar beliau kembali sebagai anak watan BEAUFORT untuk merancakkan lagi pembangunan dikawasan BEAUFORT.DSMA amat diperlukan dikawasan beaufort yang agak ketinggalan diantara semua Bahagian di Sabah.

Jika dibandingkan dengan Sandakan,Kota kinabalu, Tawau, Keningau dan lain-lain maka Pekan Beaufort perlu dinaiktaraf sekurang-kurangnya menjadi sebuah bandaraya.Ataukah mungkin menjadi seperti PUTRA JAYA di semenanjung Malaysia.Ini tidak mustahil jika DSMA masih lagi menjadi KM Sabah.

PAWANA mengalu-alukan kehadiran DSMA ke Beaufort. Berubah Bersama menjadikan Beaufort ibu negeri Sabah menggantikan Kota Kinabalu yang kian padat dengan jutaan manusia.

Sekali lagi rekod baru Sabah dan Malaysia akan tercatat bahawa ketua menteri sabah daripada Beaufort.Amat membanggakan.

No comments:

Post a Comment